woensdag 6 september 2017

De kleren maken de man


Voorafgaand aan mijn vertrek herinnert An me nog maar eens even aan het feit dat het voor de kijker straks wel fijn is al ik wat aandacht aan mijn kleren schenk. Daar heeft ze een punt! Maar ik houd niet van shoppen dus moet ik in een dag kunnen slagen. Zo kom ik voor m’n overhemden uit bij sjoszmode.nl te Zutphen. Jos, de eigenaar heeft in zijn winkel ieder jaar weer een zorgvuldig originele collectie met overhemden ( en overigens nog veel meer) hangen. Zoon Jimme ( oud leerling, hartstikke leuke vent!) kom ik er toevallige ook tegen en die blijkt in de voetsporen van vader te zijn getreden. Jimme heeft inmiddels zijn eigen kleding merk, WYS in Amsterdam en laat ( zo vertelt hij me trots) zijn hemden van biologisch katoen maken en de printen erop van zeewier. Nou ja zeg! Opgetogen en met een paar hemden in mijn tas durf ík straks wel voor de camera te verschijnen :)
Ik loop en passant ook ff bij Alexander binnen. Hij is de gepassioneerde eigenaar van modezaak John & Nina Mode. Menig jongere uit Het Dagelijks Bestaan vond een fraaie stageplek bij hem, alwaar hij hen vaderlijk onder zijn hoede nam. Hulde man! Alexander heeft stoere kleding. Daar krijg ik een gave spijkerbroek mee. ’s Middags ga ik naar het modekwartier in Arnhem waar ik bij Okimono, tegen gereduceerd tarief nog wat t-shirts mag uitzoeken. Fraaie prints die door kunstenaars op het biologisch katoen zijn gedrukt. Ik voel me vandaag helemaal het mannetje. Klaar om te vertrekken.
ps. Vergeef me als ik zo af toe toch m’n oude vertrouwde Karel-kloffie aantrek. Weinig kraak of smaak...maar het zit zo lekker :)

1 opmerking: